onsdag 20. mars 2013

Brillelue

Jeg fant ei oppskrift på ei kjekk lue på Järbo, og måtte bare prøve den innimellom genserstrikkinga. Det er så kjekt å kunne ferdigstille et prosjekt på få timer en gang iblandt også! 

Målet var at lua skulle være passe til eldstemann på 9, men til det hadde jeg for tynt garn... Så det ble lillesnuppa som fikk prøve lua istedet, og den passet jo nesten perfekt. (iallefall under fotograferingen) Jeg heklet 3omganger ekstra med staver for å få den litt lengre.Men jeg må ha tykkere garn eller gjøre om mer på oppskrifta om det skal bli lue til gutta i huset. Og det må det nok bli, siden det kom et ønske om ei slik lue etter jeg var ferdig med denne ;-)
 I restehaugen fant jeg garn som kunne passe, og jeg heklet med dobbelt garn. Satser på bedre lykke neste gang angående størrelsen iallefall.

Info
Garn: lanett og babyull (dobbel)
Heklenål: nr 5
Mønster: Järbo - lue
Vekt: 65g
Størrelse: ca 2-4år?

Takk for at du titter innom bloggen min, ha en fiiiin ukeslutt!

Ingen kommentarer: