onsdag 31. juli 2013

To kjøkkenkluter


Vi har hatt herlige sommerdager her, og forventer selvsagt mer når vi først har fått smaken på det. 
I dag har det plaskregnet, striregnet og regnet enda mer, så uteblomstene trenger definitivt ikke vanning i løpet av uka som kommer... Men det blir plutselig finvær igjen, det er jeg sikker på!! 

Jeg fant en gruppe på fb, Bittamis Design for strikkelystne, og der lå det bilder av mange flotte kjøkkenkluter i alle slags farger. Jeg fant gratis oppskrifter her, og måtte bare starte på først en klut, senere en til. Og det var utrolig moro å strikke kluter med slike mønster. Så flere blir det garantert! Kluten til venstre er Rowan Tree (rogn) og den til høyre er Bird Cherry (hegg). Midtstykkene er litt mindre enn i oppskrifta da jeg strikket med tykkere garn. På kluten til venstre la jeg opp 48m, på den til høyre la jeg opp 47m.

INFO
Mønster: Bitta Mikkelborg
Garn: Drops Paris
Vekt: ca 45g
Pinner: nr 4,5

 Ønsker deg en fin uke videre, takk for at du stakk innom :-)


1 kommentar:

Unknown sa...

Så fint mønster! Gøy med lekre kjøkkenkluter å pynte opp med.