mandag 13. januar 2014

Thalia til nyfødt gutt

Før jul strikket jeg disse små søkkene til en ny, liten verdensborger. 
Mønsteret er Thalia fra Sokkeboken til Bitta Mikkelborg.
Jeg laget heklekant rundt øverst i den samme fargen som på de strikkede snorende for å få til litt brytning. 
Garnet jeg brukte var Drops Merino Extra Fine og pinner nr 3. De ble nok litt store til en helt nyfødt gutt, men i løpet av vintersesongen håper jeg de vil passe :-)
Det har vært noen dager med mange minusgrader her nå, og da melder behovet for tovavotter seg. Jeg har strikket på et par til lillesnuppa, og ble ferdig med de i går. Før toving er de passe til meg, så det gjenstår å se om de blir passe til en ettåring etter toving... Jeg fikk samtidig bestilling på noen flere tovavotter, og er godt i gang med dem. Det er så greit å tove mer når jeg først er i gang :-)

Ønsker deg en fiiin uke! På meg blir det en del fri og en del jobbing :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Så søte! Disse må jeg prøve meg på i sokkeprosjektet mitt. Her i huset strikkes det også tova-votter nå, eneste som funker etter min erfaring på små barnehender. Ønsker deg en finfin uke.