fredag 7. mars 2014

Ny lue - i zigzagmønster

Her innledes helga med ferdigstilling av ei supermyk lue i zigzagmønster. Oppskriften kommer fra Marion R, og jeg har fått teststrikke mønsteret. Garnet var et nytt bekjentskap, og det er absolutt å anbefale!!
 Jeg brukte pinner nr 2,5 og 3, samt noen kveldstimer.
Om ikke lenge vil det være mulig å både kjøpe mønster, garnpakker og ferdige luer hos Marion R.
Stikk gjerne innom hennes blogg og se hvilke andre luemønster hun også har :-)
Garmet er en blanding mellom alpakka og silke, og kjennes veldig lett ut. Til en lue med dusk brukte jeg ca 30g av hver farge. Silken sørger for at det blir flott skinn i lua, og det er fint!! Jeg har tro på at dette blir ei skikkelig god vårlue.
Ønsker deg en fantastisk flott helg, med eller uten håndarbeid ;-)

3 kommentarer:

Siddis back home sa...

Kjempefin lue du har strikket, god helg!

Kirsti sa...

Denne var kjempefin! Gleder meg til mønsteret legges ut:)

Husfruen sa...

Så søt den ble