torsdag 23. august 2012

Bamseklemmer

Bamser får vi visst aldri nok av, for jeg har laget tre stk etter mønster fra PTdesign.
Mønsteret er i størrelsene liten, medium og stor, og jeg har strikket mine i str medium.
 
Garnet jeg har brukt er Beo og Finull. De er tovet før montering, og de ble veldig myke og gode!

Øynene er brodert på. De vises ikke så godt på denne mørke bamsen, men de er der iallefall.

Det var morsomt å strikke bamsene da det gikk veldig raskt, og jeg tovet alle tre samtidig.
Monteringen gruet jeg meg derimot til, og de lå halvferdige uten fyll noen uker før jeg fikk ånden over meg.  De er fyllt med ullfyll, og jeg har igjen masse fyll så det kan nok hende det blir flere bamser etterhvert. Hvilke farger som blir valgt da er ikke godt å si ;-)

Så til slutt et fellesskapsbilde - en skikkelig bamseklem i en gammel vogge.

 

Ingen kommentarer: