lørdag 13. oktober 2012

Lue med Chelsea-logo

Det er veldig sjelden jeg strikker til gutta i huset, og jeg bør skjemmes...
De blir jo veldig glade for hjemmelagde ting de også,
og det er en glede når de spør om ting er ferdige snart fordi de vil ta det i bruk.
Men nå har faktisk eldstesønnen hatt et håp om å få noe med Chelsea på etter at jeg strikket Liverpoolvotter og -sokker til noen andre. Og håpet gikk i oppfyllelse; det ble en lue på ham!!
 
Jeg la opp 96masker på pinne nr 4 og strikket noen omganger 2rett og 2vrang.
Etterpå gikk jeg over til glattstrikk og strikket noen omganger mer enn mønsteret skulle være.
Så felte jeg av, og broderte inn Chelsea-logoen med maskesting. -enkelt og greit.
Mønsteret på logoen fant jeg her.
 
 
Lua er tatt i bruk og mottakeren var veldig fornøyd med den!!
 
Ønsker deg en flott lørdag :-)

2 kommentarer:

Jane Grande sa...

Går det ant og få kjøpe dette mønsteret av deg

Hildegunn sa...

Hei
Diagrammet fant jeg i linken som står i innlegget, jeg selger ikke mønster.