torsdag 8. november 2012

Mer muffins i nytt garn

På mandag fikk jeg tak i garn til muffinslue, og nå er den ferdig :-) Jeg strikket den i Askeladengarn, og både den hvite kanten rundt og toppen er strikket istedet for heklet. Oppskriften fant jeg her
og garnet kommer herfra
 
Jeg strikket med dobbel tråd på pinner nr 3,5. Garnet var veldig godt å strikke av, men egner seg nok ikke til plagg som må være slitesterke da det var meget enkelt å dra av garnet.
Det ble to runder mer med rillestrikk og topp enn det som står i oppskriften.

Toppen strikket jeg med en tråd hvit og en tråd lilla, og fylte den med vatt.

Så har jeg startet med et nytt prosjekt igjen ;-)
Mønster fra heftet jeg kjøpte på mandag; I all enkelhet.
Spennende å se hvordan det blir når jeg blir ferdig!

 
Ønsker deg en praktfull dag, med eller uten strikking :-)

1 kommentar:

Silje sin blogg sa...

Kjempe fin lue. skal strikke et par slike selv i julegaver til noen småsnupper;)