mandag 22. oktober 2012

Liverpoolsokker med ny vri

Det er flere som ønsker seg Liverpoolsokker, og det er jo koselig :-)
Og noen ganger sørger jeg for at ønskene blir oppfylt, andre ganger ikke...
Disse er i herrestørrelse, og med litt annet mønster fra ankel og
fram enn det andre paret jeg har strikket.
 
Liverbirden fant jeg på denne siden (egentlig luemønster)
Og fotballene er strikket etter et mønster på en Rosenborggenser (fra Sandnes)

Jeg la opp 60masker på pinner nr 3,5 og strikket 4omganger med 1r, 1v.
Så øket jeg 4 masker og strikket mønster etter diagrammet på lua.
I begge sidene har jeg 5 masker med hjertemønster
 .
Jeg strikket til jeg var nesten ferdig med Liverbirden, da satte jeg inn en tråd over 27 masker som skal bli til hæl. Strikket videre med fotballmønster på undersiden og strikket ferdig Liverbirden på forsiden før jeg fortsatte med fotballmønster der også.

Så strikket jeg så langt jeg ønsket foten og felte av,
tok opp masker til hæl og felte der slik som jeg gjorde på tåspissen.
Sokkene er alt for store for meg, men det er vel greit å vise fram de på foten en gang også?
 
Kan hende du skjønner hvordan jeg strikket ut fra bildene?
Har du spørsmål er det lov å spørre ;-)
 
 
Da håper jeg mottaker blir fornøyd!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fine sokker :-) Vil bare gjøre deg oppmerksom på at når man trykker seg inn på linken til oppskriften, så havner man inn på masse av dine private (regner jeg med- har ikke åpna) filer.

Hildegunn sa...

Hei.
Takk for info. Ser at det ikke er mine filer som kommer opp, det lå slik der jeg fant mønsteret på nettet...

torirot sa...

Flotte sokker! viser dem fram på facebooksida mi, jeg :-)

Tori