fredag 4. januar 2013

Sokker i Mariusmønster

2013 har startet bra strikkemessig. Jeg har allerede flere prosjekter jeg holder på med, og lurer på om noen av dem forblir ufoer.. Det er så lett å finne nye ting jeg har lyst til å strikke, og de "gamle" strikkeriene blir kanskje ikke ferdig før jeg trenger pinnene som er opptatt til andre prosjekter. Eller; det går jo fint an å kjøpe nye pinner også ;-)
 I mellomjula fikk jeg lyst til å strikke sokker i Mariusmønster, og det har foreløpig blitt tre par. Kjapp strikk med litt mønster og uten alt for mange rett og vrangrunder. (jeg hater liker virkelig ikke vrangbordstrikk)
 De to blå parene er slik mønsteret er i Mariusboka, de røde har jeg tatt med litt annet fra Mariusmønsteret på. Kjekt å variere litt når jeg strikker flere par. Alle tre parene er i damestr, og har funnet veien til gaveskapet. Kan hende jeg tar i bruk det ene paret en dag jeg trenger det.
Mønster: fra Mariusboka
Pinner; 3,5
Garn: SportsRagg fra Gjestal (70%ull, 30%polyamid)
         Greit å strikke litt med litt sterkere garn til sokker. Det er første gangen jeg prøver garnet, men det        blir ikke den siste. Det var veldig mykt og godt å strikke av. Satser på at det holder seg godt i bruk!!

Med ønsker om ei skikkelig fin helg!!

3 kommentarer:

Eli sa...

Nydelige sokker, Hildegunn! Jeg bestiller gjerne 3 par, når du får tid..(str. ca 40 og 44)
Hilsen Eli i Fagerheim bhg :)

Myrte ♥ sa...

Så flotte Mariussokker :)

tantemaraj sa...

Du er jammen godt i gang:) Marius er flott!!! Det går absolutt an å kjøpe nye pinner;) men jeg har som regel for meg selv at jeg må avslutte for å begynne nytt prosjekt, på den måten trigger tankene på det nye farten på å bli ferdig!!

Godt nytt år!!