tirsdag 1. januar 2013

Mer oppsummering

Vi er godt inne i årets første dag, og det er en fin dag her. 
Jeg og lille M har vært ute og gått/trillet en tur, og litt frisk luft gjorde virkelig susen etter mange dager innendørs. Satser på mange slike dager framover med fint trilleføre!! Det ønsker jeg meg iallefall :-)

Litt mer av julegavene for 2012 er blitt fanget opp på bilder, og jeg er snart ferdig med oppdateringene fra fjoråret her i bloggen. Kjekt å få med bilder av det meste jeg har laget på et sted.
 Bellas Mittens fant veien i tre pakker i år. De ble veldig tettsittende til hånden, men kjennes veldig gode ut allikevel. Garnet jeg har brukt er Nepal fra Drops på pinner nr 5. Mønster fant jeg her
 Enda en muffinslue ble det også. Strikket i Sandnes Alpakka på pinner nr 3,5. Størrelsen er ca 3-5år (håper jeg) Frisk med rødt nå i julen, men jeg håper at lua kan brukes både høst og vår også! Mønster finnes her
 Siden jeg enda ikke har fått tak i utstillingshoder fikk en lysestake være modell denne gangen. Hoder er under bestilling og jeg håper de er på vei i posten om ikke så lenge!

Jeg fikk strikket en hals til i perlestrikk også. Det røde garnet er dobbel Drops Alpaca strikket på pinne nr 5. Heklekanten og blomsten er beige-grå Big Merino fra Drops, heklet med nål nr 3,5.
Jeg har sett noen som noterer ned alt de strikker og sparer litt for hvert plagg de blir ferdige med. Kan hende jeg starter med det samme. Jeg har iallefall en bok som er tiltenkt formålet. Og da er det ekstra motiverende å bli ferdig med strikkeprosjekter vil jeg tro.

Og til dere som hadde lyst på litt hjemmestrikket like før jul og som jeg ikke hadde tid nok å strikke til;
nå kan være en fin tid for bestillinger til neste jul eller evt bursdager som kommer framover ;-)


5 kommentarer:

Lise sa...

Takk for koselig kommentar. :-) lykke til med noteringen. ;-) godt nytt år til deg og dine!

Lise sa...

Takk for koselig kommentar. :-) lykke til med noteringen. ;-) godt nytt år til deg og dine!

Fruen på Skogmo sa...

Godt nyttår!
Ååååjjj så mange du har gledet med hjemmestrikkede gaver i år! Jeg kunne glatt ha ønsket meg de alle sammen.

Jeg holder på å strikke mine første par votter, og tror sannelig jeg må prøve meg på tova selbuvotter etterpå. De så veldig gode ut!

Nyttårsklem fra nattugla - som forøvrig tar helg i mårra tidlig kl 0745 ;o))

Unknown sa...

Så mye fint du har laget! :)
Godt nytt år til deg!

Anonym sa...

Ah, disse vottene er så fine. Har også lyst å prøve meg på de :)