torsdag 3. januar 2013

Votter med Magic Loop?

Det er spennende med noen utfordringer på pinnene, og da jeg fikk bestilling på Liverpool-votter fikk jeg lyst til å prøve og strikke begge vottene samtidig ved hjelp av Magic Loop-metoden. (søk på nett og det er lett å finne videoer med forklaringer!) Da jeg var på mathandling i dag stakk jeg innom garnbutikken og kjøpte rundpinne på 120cm!!! Og jeg måtte prøve den ganske med en gang.
 Det var helt utrolig supert, og det føles iallefall som om strikkingen går raskere da jeg forhåpentligvis blir ferdig med begge vottene samtidig. Det blir spennende å se hvordan jeg takler å strikke mønsteret på en slik pinne. Det eneste negative jeg hittil har opplevd med denne metoden er at garnet veldig lett floker seg (da jeg er veldig dårlig på å rette opp evt. floker... ), så jeg må bli flinkere til å rette opp før det blir for mye surr.
Fortsettelse følger forhåpentligvis om ikke så lenge :-)
Her er det nå regn, vind, mye sørpe og glatt føre, så det blir nok litt strikketid i morgen også.
Ha en fiiin fredda`!!

1 kommentar:

Bente sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.