søndag 2. juni 2013

Hine i korall

Hos Bentes lekestue fant jeg fine bilder av en topp kalt Hine, og da jeg så den fikk jeg veldig lyst til å prøve og strikke en jeg også. Mønsteret var funnet på Ravelry, og det er på engelsk. Jeg fikk lastet ned mønsteret og startet å studere det, men kviet meg litt da jeg ikke har "strikket på engelsk" før. Heldigvis gikk det over all forventning! Og på pinner nr 4,5 gikk det også kjapt å bli ferdig. Det eneste minuset var at toppen ble alt for stor for den den var tiltenkt... Jeg hadde ikke fulgt riktig oppskrift ;-) Det er nemlig tre ulike oppskrifter med, tilpasset ulike garntykkelser. Men toppen har uansett fått ny eier, og jeg håper den passer henne.
Garnet jeg brukte var Paris, et tykt bomullsgarn som jeg synes er godt å strikke og hekle av. Mange fine farger finnes også! Knappene er kommet fra utlandet.
Info:
Mønster: Hine av Kelly Brooker
Garn: Paris fra Drops
Pinner nr 4,5
Str: ca 4-5år
Vekt: 230gram

I dag er det overskyet her, perfekt vær for bare sløving innendørs (med litt håndarbeid selvsakt ;-) )
Ønsker deg en fin søndag!!

2 kommentarer:

Bente sa...

Den ble skikkelig fin! Fargen var jo bare superlekker.
Dumt med størrelsen, men det var godt du fikk gitt den bort til noen likevel.
Ha en fin kveld! :-)

Unknown sa...

Så fint et mønster! Det er så mange lekre vester nå - kjempe gøy å strikke fordi det går jo så fort!

Og både korallfargen og mintfargen var kjempefine :)