lørdag 11. januar 2014

Hjertesokker i grått og lilla

Disse sokkene ble ferdige til jul og fant veien under et juletre. Den ene sokken var eneboer i nesten et år før jeg fant ut at den kanskje trengte en samboer. Jeg kjenner ingen som får julegaver fra oss som kun har en fot, og det er da mest behagelig å få varmet begge beina samtidig.
Diagrammet på disse er egentlig et vottemønster som jeg har brukt til sokker. Enkelt når jeg har pinnestr, garntykkelse og maskeantall til russersokker. Litt rekning ble det, men med bilder fra sokker jeg har strikket tidligere var det ikke noe problem.
Garn: Trysilgarn
Pinner: 3,5
Mønster: Votteboken 2 av Lillill Thuve

Mine utfordinger på strikkefronten er også i år å bestemme meg for hva jeg skal strikke først. Lista er lengre enn lang, og jeg har lyst til å lage så mye (helst samtidig). Åtte hender hadde så klart vært å foretrekke, og gjerne også noen flere øyne. Men siden nissen ikke kom med det får jeg bare fortsette i samme strikketempo som tidligere. Sokker og votter kommer nok til å ligge under noen juletrær i 2014 også, det gjenstår bare å se hvem sine juletrær det blir ;-)

Jeg har stor tro på at dette blir et veldig bra år, og skal gjøre mitt for at kreativiteten på strikkefronten blomstrer for meg og kanskje deg ;-)

Ha et supert Godt Nytt Strikkeår!!

Ingen kommentarer: