onsdag 14. november 2012

Lue med øreklaffer

Det er herlig med masse småstrikk, spesielt når jeg faktisk blir ferdig med et prosjekt uten at det blir liggende i en strikkekurv eller pose her og der. Denne lua startet jeg på forrige uke, og den ble ferdig i helga. Litt justeringer fikk jeg gjort også ;-)
 
Jeg brukte Nepal fra Drops og pinner nr 5. 
Størrelsen på lua skal være 2år, men sønnen på 9 fikk den også på seg
(til tross for at den var litt i minste laget )

Bamsen har nok en gang fått være modell. 
Inne på bloggen til Marte Helgetun er det en konkurranse hvor man kan vinne et pinnesett, og jeg vil veldig gjerne være med i trekningen. Kan hende du også vil det?

Jeg har strikket snorer i stedet for å flette. Det går jo like raskt med så tykt garn.
I toppen er det også en strikket snor, knytt i sløyfe.

 
Legg gjerne igjen en kommentar om du har lyst,
det setter jeg veldig stor pris på!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fine lua! Den har eg tenkt å strikke og!

Stine sa...

Flott lue, brukte du enkel eller dobbel tråd?

Hildegunn sa...

Tusen takk :-)
Jeg brukte enkel tråd Nepal :-)Den er så tykk at det passer til pinne 5.