søndag 21. april 2013

Jakke i pastell, halvferdig

I går våknet vi til snøhvit bakke, i dag var det fuglene som sang så fint og ønsket solen velkommen. Jeg liker dagens start best, iallefall i april. 
Jeg har startet på en jakke til lillesnuppa. Oppskriften er for pinner nr 3, jeg prøver meg på pinner 3,5 og tykkere garn... Håpet er at den blir passe i løpet av ikke så mange månedene. Vi får se. 
Merino Extra Fine fra Drops er et veldig godt garn, og det minner veldig mye om bomullsgarn. Før lillesnuppa ble født strikket jeg en omslagsjakke til henne i dette garnet. Hun brukte den en del forrige høst, og det ser jammen ut til at den fortsatt passer. Altså vokser plagget, og det kan jo passe for noen og enhver med krympende klesskap ;-)
Jeg er ikke helt ferdig med jakken enda, det gjenstår rundfelling og knappestolper. Men det kan jo være koselig med en liten sniktitt på snart ferdigstilte prosjekter også.

Ønsker deg en fiiin søndag :-)

3 kommentarer:

Fruen på Skogmo sa...

Flinkeflinke Hildegunn! Du lager så mye fint :) Nydelige farger og deilig garn, Gleder meg til å se jakken ferdig.

Ønsker deg ei riktig fin våruke med mye varm vårsol.

Klem

Kristin sa...

Herlige farger på jakka! :)

At Merino siger, det kan jeg skrive under på! Strikket kjole til niesa da hun var 1 1/2 år, og hun la den bort nå nettopp. Hun fyllte 3 år for en måned siden. :P

Bente sa...

Så nydelige farger! Jakka blir kjempefin. Håper den passer, og at den passer en stund med sigende garn!