torsdag 4. april 2013

Vest og sokker til baby

Påsken er over, og vi venter og lengter etter våren. Men den lar jammen vente på seg. 
Jevnt og noe uforutsigbart er sola framme, før det plutselig snør igjen. 
Og da er det ekstra fint å sitte inne og strikke. Jeg har startet på mønsteret på Mariusgenseren jeg strikker, og da er det bare resten igjen *heldigvis snart ferdig!!*

Jeg har strikket vest og sokker til en liten pjokk som plutselig blir født. 
I boka "babystrik på pinde 3" er det mye fint, og det første jeg strikket derifra var denne vesten i str 0-3mnd. Jeg er ganske sikker på at den er passe i bredden til vår datter på 7mnd også, men i lengden er den nok litt for kort. Knappene har jeg kjøpt på etsy. Fargevalget ble grått da jeg har stor tro på at det kan passe til alle andre farger gutten har på klærne sine.
Jeg er stor fan av enkle sokker til baby, og de bør sitte godt på foten og varme tottelottene.
Mønster til disse sokkene fant jeg i boka "Myk start". Jeg har strikket et lignenede par før også, i rosa.
 Et lite sett som forhåpentlig vis faller i smak hos de snart nybakte foreldrene og lillegutten deres.
Info:
Garn: Viking alpaca silk
Størrelse: 0-3mnd
Vekt: 95gram tilsammen
Mønster: Myk Start og Babystrik på pinde 3

Ønsker deg en fantastisk flott helg!!

Ingen kommentarer: