lørdag 25. mai 2013

Puddelvotter i mai

Ett par votter har fått ny eier, og jeg kan legge ut bilder her :-) 
Min svigerinne har pudler, og da jeg så mønsteret på disse vottene måtte jeg bare strikke dem.
Jeg strikket med pinner som var litt større enn oppskrifta tilsa, da min plan var å tove dem lett. Og toving fungerte i tørketrommel også det.
Mønsteret er det Jorid Linvik som har laget, og hun har mange andre mønster som også er kjekke.
Garnet er Tove fra Sandnes. Det er litt uvant uten vrangbord på votter, men det går helt sikkert an å venne seg på disse også, eller gjøre om litt på mønsteret og lage vrangbord istedet.
Det gikk med litt mindre enn ett nøste av hver farge til disse vottene, så jeg må si at garnet er veldig drygt.
Selv i mai er det dager man trenger votter her i Trøndelag, så jeg har ingen betenkeligheter med å gi bort slike votter i bursdagsgave på denne årstiden heller.

Info
Mønster: Jorid Linvik
Garn: Tove fra Sandnesgarn
Pinner: 3,5 ( brukte større pinner for å kunne tove vottene litt)

Ingen kommentarer: