tirsdag 17. september 2013

Bløde blade top

Lene Holme Samsøe har gitt ut to nye hefter med baby- og barnestrikk, denne gang på pinne nr 3,5 - 4. Jeg har strikket denne toppen fra barnestrikkheftet. For å tilpasse den til vår prinsesse har jeg strikket med pinner nr 3 og etter 2årsstørrelsen. Jeg brukte Kauni EA i en flott lilla og grønn farge. Det er igjen masse på nøstet enda, og jeg har en plan med det også ;-)
 Jeg synes det er genialt å strikke plagg ovenfra og ned, da er det lettere å måle underveis hvor langt jeg skal strikke. Og da er jeg ferdig med økinger når jeg har passert ermehullene. På denne toppen har jeg allikevel økt 2 masker i hver side to ganger nede for at den skal passe litt bedre. Det er også mulig å strikke den lengre etterhvert som snuppa vokser :-)
Etter en vask ble garnet mye mykere enn det er på nøstet, om noen synes det "stikker" før strikking. Jeg regner  med at det blir enda mykere i bruk også. En liten knapp i helt annen farge fikk plass på plagget for å bryte opp litt.
Info:
Mønster: Bløde blade top, fra Barnestrik på pinde 3,5-4 av Lene Holme Samsøe
Pinner: nr 3
Størrelse: ca 1år
Garn: Kauni EA
Vekt: ca 70gram

1 kommentar:

Unknown sa...

Søt denne var. Man får aldri nok slike topper ;)