søndag 10. februar 2013

Uglesokker

Det går framover med VM-genseren, men jeg fikk plutselig behov for å strikke noe kjapt og enkelt. 
Lille snuppa trengte nye sokker, og uglemønsteret har jeg falt for for lenge siden. 
Derfor strikket jeg dette sokkeparet :-)
Sokkene ble gode og romslige slik at hun har noe å vokse i.
Og fargen ble også bra, rett og slett super til kjolen hun har på seg i dag ;-)

 Sokkene strikket jeg fram og tilbake, og sydde sammen bak til slutt. Det ble ingen ekkel kant etter syingen heller, da jeg syr sammen hver maske. Uglene skulle hatt øyne for å bli perfekte, men det blir ikke det på disse sokkene.  Noen endringen vil jeg uansett gjøre til neste par jeg skal strikke.
Info:
Garn: Merino Extra Fine fra Drops
Pinner: nr 3,5
Størrelse: 6-9mnd
Mønster: eget
Vekt: 50g

Ha en super kveld og en riktig god uke :-)

2 kommentarer:

Ina sa...

Kjempesøte og orginale sokker :)

LEV sa...

Hei.
Disse var kjempefine! Vil du dele mønsteret?