lørdag 29. desember 2012

Fana-skjulere

Det er herlig med romjul og late dager, å ha ingen andre planer enn å slappe av og gjøre minst mulig.
Strikkepinnene fikk to dager hvile, men nå har de fått varmet seg igjen :-) Akkurat nå er det Mariussokker til meg selv på pinnene!

Jeg strikket i alt fem tennbrikettskjulere til jul; tre i Mariusmønster og to i Fana.
Må si jeg var veldig usikker på om mønsteret kom fram godt nok på denne da det grå og offwhite var veldig likt i kveldslys. Men det ble da ganske bra når jeg ble ferdig, synes jeg iallefall selv ;-)
Jeg strikket også en Torkyholder i samme mønster. Den har en ensfarget bunn da det er upraktisk uten.

 En tennbrikettskjuler i lilla og hvit ble det også. Håper den pynter opp litt i hjemmet den kom til. 
Jeg har sett at det er litt forskjell på størrelsen på tennbriketteskene, 
så det er lurt å måle dem før man blir ferdig med strikkingen. 
Pinner: 3,5
Garn: Østlandsgarn til lilla og hvit
Østlandsgarn og Mor Aase Superwash til grå og hvit
 Mønster fra bl.a Norsk Småstrikk.

Med ønske om ei fin romjulshelg :-)

1 kommentar:

Lisbeth sa...

Så fine de ble med fana mønster!
Jeg har bare strikket i marius mønster, men ble litt lei på slutten. Greit å variere litt på mønsteret :)
Ha en fin, fin helg :)