onsdag 26. desember 2012

Litt Marius til jul

God jul alle sammen!
Som tidligere nevnt ble det noen strikketing i julegave til enkelte venner og i familien i år også. 
Jeg er selv imponert over alt jeg rakk å strikke før jul. Kan hende det gikk utover litt vasking og fiksing i heimen, men ingen her i huset har klaget på det iallefall ;-) Og for ikke så lenge siden leste jeg en artikkel om at det var sunt med hybelkaniner litt her og der; det viste at det var sirkulasjon i rommet...

Det første jeg vil vise fram er pute og tennbrikettskjuler i Mariusmønster. Det er morsomt å strikke et mønster som er så utbredt og flott! Jeg brukte mørk grå istedet for mørk blå, da det var det jeg hadde tilgjengelig da jeg startet prosjektet.
Mønster: fra Mariusboka
Garn: dobbel Silja på puta
                            enkel Østlandsgarn på skjuleren
Pinner: nr5,5 på puta
                   nr 3,5 på skjuleren
Innerputa jeg har brukt er 45x45cm fra Sparkjøp

Ønsker deg en riktig god romjul!!

3 kommentarer:

Fruen på Skogmo sa...

Mariusmønsteret er så fiiiint! Finns så mange farger å velge i og så mye fine oppskrifter, at det er umulig å bli lei :o)

Ønsker deg ei finfin romjul, med mye strikkekos! Gleder meg til å følge deg i 2013 også!

tantemaraj sa...

Marius er flott!! Likte godt russelestene lenger nede også!
Hybelkaninene her i huset pleier ikke gå sin vei av seg selv nei... så de kan gjerne vente;)

Anonym sa...

Synes du har så flott blogg, liker spesielt at du har striket flere av mønstrene jeg har lyst å prøve i litt forskjellige garn! Rett på sparkjøp og kjøpe inn litt mer silja, og et par innerputer!
Tusen takk!
Maria