torsdag 13. desember 2012

Lussekatter og Liverpoolvotter

Det er Luciadagen, og i helgen gjorde jeg en innsats for den på bakefronten. Da ble det lussekatter, og de ble veldig gode. Oppskriften fant jeg hos Tine. Noen av kattene fant veien til fryseren, slik at vi har nesten ferske lussekatter i dag også. Perfekt!!
 Det er forberedelser til jul overalt, og denne førjulstiden er jo så god. Mye gjenstår å gjøre her også før julen ringes inn, men jul blir det helt sikkert uansett om vi rekker alt eller ikke ;-)
På strikkefronten skjer det mye, og ikke alt er klart til å foreviges her på bloggen. Jeg får noen spørsmål om jeg har noen strikketing ferdige og tilsalgs, men det har jeg lite av. Kanskje det er mulig å få til et lite lager i løpet av 2013?

Et par Liverpool-votter til er det blitt, tydeligvis populære disse også. Etter en del feilstrikking og opprekking ble de endelig ferdige, i god tid før jul. Håper at mottaker blir varm og god på hendene!!
 Mønsteret på disse fant jeg på bloggen til Trine Aga. Jeg strikket vottene litt lenger enn det mønsteret viser da vottene skulle passe til en mann.
Nå får jeg fortette på strikkingen, da det er viktig å bruke hver ledige stund til hobbysysler :-)
Ha en flott advent til neste gang jeg blogger!

2 kommentarer:

Full av Ull sa...

Så nydelig Liverpoolvotter! Sånne skulle jeg gjerne strikket selv. Lussekattene så veldig gode ut!
Bellavottene i innleget under var også veldig fine :)

Ha en fin kveld, hilsen Martine

Torill sa...

Plutselig var det ein mann her som interesserte seg for kva eg las av strikkebloggar. Desse var tøffe, må spore opp oppskrifta :-)